|  | 

Zdrowie

Zdrowie na talerzu – seler naciowy

img-responsive

Seler naciowy to prawdziwa bomba witaminowa. Wykazuje działanie przeciwzapalne, zapobiega chorobom serca i cukrzycy. Jest smaczny, aromatyczny, idealny do zabrania do pracy lub na spacer jako przekąska. Zawiera niewiele kalorii i dużo wody, dlatego świetnie sprawdza się u osób będących na dietach odchudzających. Posiada dosyć specyficzny smak, który niestety wiele osób zniechęca. Poniżej znajdziesz pomysły jak w prosty sposób włączyć go swojej diety. Aby zachował dłużej świeżość, łodygi przechowuj w lodówce zawinięte w papier. W ten sposób mogą leżeć około tygodnia.

 

Zupa z selera działa przeciwgorączkowo. Jedz ją najlepiej trzy razy dziennie dopóki temperatura nie spadnie. Wystarczą trzy łodygi selera, dwa ziemniaki, jedna papryka i 3 szklanki bulionu. Warzywa pokrój w kostkę, dodaj do wrzącego bulionu i gotuj do miękkości. Dopraw solą i pieprzem.
Pasta z selera – zmiksuj trzy łodygi selera, trzy suszone pomidory, dwa ząbki czosnku, dwie łyżki oliwy z oliwek, sól i pieprz. Taką pastą smaruj pieczywo i jedz codziennie po kromce.
Sok z selera wspomaga leczenie cukrzycy i obniża poziom złego cholesterolu. Wyciśnij sok z kilku łodyg i pij codziennie po trzy łyżki między posiłkami.

Na drugie śniadanie możesz przyrządzić owocowo-warzywny koktajl. Seler świetnie komponuje się pomarańczą, ogórkiem i jabłkiem.
Sałatka makaronowa. Ugotuj pół szklanki makaronu w kształcie muszelek. Do ostudzonego makaronu dodaj pokrojone w drobną kostkę dwie łodygi selera, startą małą marchewkę i pół szklanki kukurydzy z puszki. Wymieszaj z dwiema łyżkami jogurtu, dopraw solą i pieprzem do smaku.

zdrowie-na-talerzu-seler-naciowy

ABOUT THE AUTHOR