|  | 

Zdrowie

Dieta śródziemnomorska

img-responsive

Dieta śródziemnomorska jest to sposób żywienia inspirowany życiem codziennym i kuchnią krajów śródziemnomorskich np. Grecji, Hiszpanii, Portugalii czy Włoch.

 

W diecie śródziemnomorskiej stawia się głównie na dania lekko strawne pełne witamin, składników odżywczych i zdrowych tłuszczy. Podstawowymi składnikami diety śródziemnorskiej są na przykład awokado, fasola, orzechy, ryby, owoce, warzywa liściaste pełne ziarna. Niektórzy zwolennicy diety śródziemnomorskiej dołączają do swojego dziennego jadłospisu niewielkie ilości wina. Zbilansowana dieta śródziemnomorska oparta na świeżych lokalnych produktach może być korzystna dla zdrowia.

 

Warto wspomnieć również iż mimo że nie jest to typowa dieta odchudzająca gdy skomponujemy jadłospis według jej zasad ograniczając tym samym ilość spożywanych kalorii możemy również stracić na wadze. Zwolennicy tej diety ograniczając jej kaloryczność do 1500 kalorii bądź zwiększając swoją aktywność fizyczną mogą stracić nawet do 10% masy ciała w ciągu roku. Należy jednak pamiętać iż planując odchudzanie powinniśmy skorzystać z pomocy dietetyka.

dieta-srodziemnomorska

ABOUT THE AUTHOR